De patiënt en zijn welbevinden staat centraal. Ervaringen van patiënten:
– Het kleinschalige is verrassend en prettig; ik voel me welkom. Dienstbare bejegening.
– Het is persoonlijk: het gaat om en over mij!
– Alles is gericht op mij en mijn klacht. Hun kennis en ervaring geeft me een veilig gevoel.
Patiëntgerichte organisatie
Vanuit de positie van de patiënt
Vanuit de positie van de zorgprofessional
Artsen en paramedici zijn enthousiast over het werken in een patiëntgerichte organisatie en merkten ondermeer het volgende op:
– Het werken met andere disciplines in een team is verrassend prettig en inspirerend.
– Ja echt! De Raad van Bestuur is dienstbaar, ongelooflijk! Wij worden voortreffelijk ondersteund bij het besturen van onze vestiging, zonder allerlei papierwerk.
– De structuur is plat. Het leiderschap over de vestiging waar ik werk, deel ik met mijn collegae. Wij sturen onze eigen winkel.
– Door de soepel verlopende logistiek ‘schieten veel minder patiënten in de weerstand’. Dat scheelt veel tijd en gezeur.
Vanuit de positie van de Raad van Bestuur
Leden van de Raad van Bestuur denken en handelen vanuit dienstbaarheid aan de professionals en ervaren dat als inspirerend:
– Leiderschap, strategisch en operationeel management zijn geïntegreerd: dat vind ik fantastisch! Ik praat over de grote lijnen en over de details.
– Als lid van de Raad van Bestuur ben ik op de hoogte van wat teamleden doen. Weten wat speelt is immers van groot belang voor het ontwikkelen en coördineren van een strategische opzet.